درباره باتری لپ تاپ بیرونی External | پرتابل

باتری بیرونی – اکسترنال – پرتابل ، این ها نام های مهم برای یک سری از باتری ها است. در این نوع باتری، شما می توانید به راحتی آنرا خارج نموده و یا جایگزین کنید. درباره باتری لپ تاپ بیرونی External باید گفت : این نوع باتری را می توان جزء محبوب ترین نوع باتری لپ تاپ دانست. باتری لپ تاپ مدل بیرونی موضوع مقاله امروز ما است. این باتری ها در قسمت کف لپ تاپ در دسترس هستند. اگر در مورد باتری داخلی اطلاعاتی ندارید می توانید با کلیک بر روی کلمه ی قرمز رنگ ، در مورد این گونه باتری ها نیز اطلاعاتی به دست آورید.

درباره مزایای باتری لپ تاپ بیرونی external

این باطری ها به راحتی از لپ تاپ شما جدا می شود تا بار سنگینی روی سیستم نباشد. به همین دلیل وزن دستگاه شما در هنگام جابجایی کمتر می شود. اگر لپ تاپ شما داغ کند، به راحتی می توانید باتری خود را از دستگاه جدا کنید تا لپ تاپ خنک شود. باتری های اکسترنال، کار را برای تعمیرکاران ساده کرده و برای تعویض آنها نیازی به باز کردن قاب لپ تاپ نیست.

از دیگر مزایای آنها می توان به این اشاره کرد که اگر باتری شما نیاز به تعویض داشته باشد فروشندگان نمی توانند برای شما از قطعات، کپی به اسم اورجینال استفاده کنند. دیگر مزیت باتری این است که اگر جایی باشید که به پریز برق دسترسی نداشته باشید می توانید به راحتی برای باتری خودتون جایگزین پیدا کنید.

درباره معایب باتری لپ تاپ مدل پرتابل

از معایب آنها می توان به بزرگ بودن حجم و اندازه لب تاب اشاره کرد که باعث سنگین بودن لپ تاپ می شود. همینطور باتری لپ تاپ خارجی اندازه و وزن بیشتری نسبت به داخلی ها دارد. باطری های خارجی به علت اینکه داخل دستگاه نیستند به راحتی ضربه می خورند و آسیب می بینند. حتی بعضی از آنها را رطوبت می گیرد و زودتر خراب می شوند.

درباره نگهداری باتری لپ تاپ مدل پرتابل

برای اینکه بتوانیم طول عمر باتری پرتابل لپ تاپ را بالا تر ببریم لازم است که از اون بیشتر مراقبت کنیم اما مراقبت های درست. برای اینکه باطری بیشتر عمر کند شما نباید بگذارید که کلا خالی شود و بدون شارژ بماند. وقتی که باتری شما به 20% رسید آن را شارژ کنید تا سلامتی باطری به مرور زمان کمتر نشود. دائما آن را شارژ نکنید و به لپ تاپ خود وقت دهید برای شارژ شدن ، دائم دستگاه خود را از شارژ در نیاورید. برای مراقبت از باتری زیاد تفاوتی بین داخلی و خارجی نیست. دائما باتری را در شارژ نگذارید قبل از 100% شدن آن را خارج کنید.

امروزه بیشتر شرکت ها در تلاش اند که از باتری های داخلی استفاده کنند ولی هنوز هم باطری های خارجی ( Portable ) که برای رایانه استفاده می شود طرفداران خود را دارند. که برای ساخت لپ تاپ های خود از باطری های خارجی یا بیرنی استفاده می کنند.