درباره باتری یون لیتیوم برای لپ تاپ و نوت بوک

 لپ تاپ با کامپیوتر شباهت زیادی دارد. وجود باتری برای حیات رایانه های قابل حمل الزامی است.باتری لیتیوم یون به عنوان باطری پرتابل یا اکسترنال برای لپ تاپ و نوت بوک ساخته شده است. بعضی از افراد تصور می کنند انواع لپ تاپ و نوت بوک، مدل های ارتقا یافته تری از همان کامپیوتر های رومیزی هستند. اما داستان هرچه باشد ما نمی توانیم روی بزرگ ترین مزیت آن چشم ببندیم. آنچه در فکر شما می گذرد درست است. من در درمورد باتری ساختار یافته یون لیتیوم برای لپ تاپ ( البته از نوع اورجینال ) صحبت می کنم ! قبلا در مورد برتری هایی که باتری اورجینال لیتیوم یونی برای کاربر فراهم می کند، صحبت کردم. سپس انواع این باطریها را معرفی کردیم. اما اینجا قصد دارم درمورد قیمت باتری لپ تاپ ” لیتیوم یون ” اینترنال و اکسترنال و اختلاف های عجیب و غریب قیمت ها باشما صحبت کنم ! لطفا بامن همراه باشین

آیا باتری های لپ تاپ پارتاکــو گـران است !

قیمت باتری ( Li-on ) لپ تاپ و نوت بوک به چه چیزی بستگی دارد ؟!

باتری ساختار یافته یون لیتیوم از مونتاژ چند عدد سلول گرد و استوانه ای لیتیوم 18650 ساخته شده است. ویژگی های زیادی هستند که قیمت باتری یون لیتیوم که به عنوان باتری اکسترنال شناخته می شود را کاهش و یا افزایش می دهد . اولین نکته ای که روی قیمت خرید شما تاثیر می گذارد، سلول یونی است ! نوع باتری مدنظر ( داخلی یا بیرونی ) جنس باتری – مدل لپ تاپ – سال تولید لپ تاپ و البته سایر مشخصه های فنی، باعث می شود که قیمت ها باهم فرق داشته باشند. نکات مهمی وجود دارد که روی قیمت ها تاثیر می گذارند. مثل خرید بدون واسطه باتری که البته خودتان درباره این دلایل چیزهای زیادی می دانید. اما بحث ما بر سر کیفیت است.

باتری‌های لیتیومی باید کارائی مناسبی داشته باشند. اما پس از آسیب دیدن لازم است تا آنها را تعویض کنید. حالا این سوال مطرح می شود که : هزینه باتری چقدر است ؟ خوب این بستگی دارد که آیا می خواهید باتری اورجینال داشته باشید یا نه! باتری های اصلی قیمت بالاتری دارد اما به خاطر کیفیت خوبی که دارند خیالتان را آسوده می کنند که در هر زمان و مکانی نگران میزان شارژ آنها نباشید.

medium.com

باتری لپ تاپم را از دیجیکالا بخـرم یا نه ؟!

این سوال بسیاری از مشتریانی است که برای تعمیر لپ تاپ خودشان به تعمیرگاه لپ تاپ ما مراجعه می کنند. اما در این مورد باید گفت : اصل سیستم فروش دیجیکالا، برپایه سیستم همکاری در فروش ( Marketplace )  برقرار است. البته فروشندگان دیجیکالا در قبال کیفیت، تعهد دارند. 

 اگر به خیال خودمان محصولی را با قیمت مناسب و فوق العاده یافته ایم باید تا آمدن کالا منتظر بمانیم تا بعد از استفاده از باتری ، تکلیف مشخص شود! 

دلیل تفاوت قیمت در یک مدل باتری ( Li-on ) مخصوص لپ‌تاپ

همانطور که گفتیم باتری‌ها مدل های مختلفی دارند. اما باتری بسیاری از لپ تاپ هائی که در حال حاضر توی دست کاربران ایرانی هستند از سری پرتابل ( lion )  می باشند. نوع پرتابل در واقع همان مدل هایی هست که در قسمت کف دستگاه نصب شده و از طریق جک های کشویی به راحتی جدا می شود. 

 

• مهم ترین دلیل تفاوت قیمت یک مدل باتری در فروشگاه های مختلف ، کیفیت آن است. شاید خیلی از این باتری ها از نظر ظاهری کاملا یکسان و مشابه نمونه اصلی باشند. اما همه چیز به داخل باتری ها بستگی دارد.

قبل
بعد

داخـل باتری هـای ساختار یافته یون لیتیوم چه خبره !

جالبه بدونید داخل ( قاب پلاستیکی ) باتری اکسترنال لپ تاپ ، سلول های باتری وجود دارند. این سلول های یون لیتیوم از نظر ظاهر شبیه همان باتری قلمی هایی هست که زیاد از آنها استفاده کرده اید. سلول های باتری لپ تاپ ( 18650 ) تعدادی باتری لیتیوم شارژی هستند که متناسب با نیاز ( ولتاژ – آمپر ) سخت افزار شما به یکدیگر متصل شده و از طریق یک مدار کوچک، کنترل می شوند. یک دلیل مهم برای تفاوت قیمت باتری لپ تاپ، همین سلول های یونی هستند. کیفیت این سلول‌ها ضامن دوام و قدرت باتری لپ تاپ شماست.

چـرا کیفیت " سلول باتری یون لیتیوم " پارتاکو ضمانت خرید شما است ؟!

باتری های اورجینال ( لیتیوم یون ) موجود در پارتاکو به سفارش این مجموعه در معتبر ترین کارخانه باتری سازی دنیا تولید و مونتاژ می شود. پارتاکو سعی کرده است سلول‌هایی را انتخاب کند که توان ( میلی آمپر ساعت ) آنها بیشتر باشد. این یعنی باتری‌های پارتاکو مدت زمان بیشتری شارژ می دهند. از طرفی  عمر و دوام آنها در برابر حرارت دستگاه ، بیشتر از باتری های معمولی و ارزان قیمت است.

NCR CELL
MADE IN JAPAN
مطابق با استاندارد های جهانی
  • در دنیا چند کارخانه وجود دارند که باتری لیتیومی را برای لپ تاپ تولید می کنند. پارتاکو با یکی از بهترین آنها طرف قرارداد است. این کارخانه معتبر به سفارش پارتاکو بهترین سلول 18650 را انتخاب کرده و برای تولید باتری لپ تاپ استفاده می کند. البته باتری های ما ضمانت هم دارند. این سلول ها از تولیدات برند های معتبر هستند. برخی از آنها شامل موارد زیر می شود :
  • سلول باتری NCR  که محصول کارخانه Panasonic  ژاپن است.
  • سلول باتری تولید LG و SAMSUNG دو برند معروف کره ای هستند.
  • بهترین و باکیفیت ترین سلول ساخت کشور چین .
  • این باتری ها ارزان تر از باتری های 100% اورجینال کارخانه است. زیرا کارخانجاتی که برای برند های معتبری مثل ایسوس و لنوو باتری تولید می کنند باید به برند حق لایسنس پرداخت کنند.

Battery Original

برند های لپ تاپ

HP
LENOVO
ASUS
DELL
ACER

ما تصمیم داریم شما را آگاه کنیم تا با دست باز خرید کنید. کیفیت محصولات حق شماست. خوشحال نمی شویم که شما را به علت مشکلات دستگاهتان ملاقات کنیم. اما دوست داریم اگر اطرافیانتان به کالایی نیاز داشتند، مارا در کنار خود و عزیزانتان حس کنید. با تشکر از توجه شما و حوصله ای که برای خواندن این مقاله به خرج دادید. اگر در مورد باتری لیتیوم یون   ( باتری اکسترنال لپ تاپ ) سوالی داشتین بخش پشتیبانی پارتاکو آماده پاسخگوئی به شما عزیزان هست. 

مشاوره رایگان و پشتیبانی فروش :

031-31312173 داخلی 131 و 09334220155