الکسا چیست و چه ویژگی هایی دارد | Amazon Echo

اگر آدمی هستید که با تکنولوژی های جدید سر و کار زیادی دارد. باید تا به حال اسم الکسا را شنیده باشید. اما اگر با تکنولوژی ارتباط زیادی ندارید. شاید با خود بگویید که الکسا چیست و چه ویژگی هایی دارد | Amazon Echo

الکسا دستیار مجازی هست که به شما در بسیاری از موارد کمک می کند. برای مثال شما می توانید لیست خریدی را به الکسا دهید. که آنرا برای شما به یاد بسپارد و بهتون یاد آوری کند. به عنوان فردی که کارهای خود را زود فراموش می کند می گویم . این دستیار مجازی مناسب افراد فراموش کار است.

الکسا از کجا آمده است؟

الکسا آمازون با اسمی راحت به اسم الکسا شناخته شده است. دیوید لیمپ یکی از مدیران شرکت آمازون که تاثیر بسیاری در ساخت الکسا داشته است. می گوید که اسم الکسا از کتابخانه الکساندریا گرفته شده است. به این علت که تمامی اطلاعات جهان را در خود جای داده است. (تقریبا مثل الکسا که اطلاعات و هوش بالایی دارد)

ساخت الکسا به این خاطر بوده است که آن را با دستگاه های دیگه مثل چراغ اتاق، تلوزیون و… وصل کنیم و کارهای ما را فقط با گفتن ” الکسا تلوزیون و روشن کن ” انجام دهد. در کل ساخت الکسا برای راحت کردن کارهای ساده است. اما امکان دارد در آینده نچندان دوری پیشرفت های چشمگیر بیشتری بین دستیار های مجازی باشد.

الکسا چیست و به چه درد ما می خورد؟

همانطور که بالا تر به شما گفتیم الکسا دستیاری است که میتواند به شما کمک های قابل توجهی کند. اگر با الکسا تایم بیشتری را بگذرانید بیشتر متوجه اینکه شما به چه چیز هایی نیاز دارید می شود. الکسا برای خود حافظه ای دارد که تمام مکالمات در اون حافظه ذخیره می شود و همون باعث بیشتر دونستن الکسا راجب شما می شود. همه اینها به این منظور است که الکسا با گذشت زمان می تواند شمارا بیشتر بشناسد مثل دوستی که تازه با او آشنا شده اید.

ساخت الکسا برای افراد مسنی که توان راه رفتن برای کار های کوچک را ندارند بسیار مفید و کار آمد است. تنها عیبی که امروزه در الکسا و باقی دستیار های مجازی هست این است که فقط می تواند به یک زبان صحبت کند اما بعضی از دستیار ها توانایی فهمیدن زبون های دیگه مثل زبون ژاپنی را دارند.

چگونه از الکسا استفاده کنیم؟

برای اینکه بتوانید با الکسا هم صحبت بشوید نیاز است که اسم آن را صدا بزنید. آمازون خیلی سعی داشته که این دستیار مجازی فقط با یک کلمه به صحبت های شما گوش دهد. برای اینکه شما بتوانید از الکسا استفاده کنید باید دستگاهی خریداری کنید که قابل استفاده با آن باشد. مهم ترین و کاربردی ترین دستگاه هایی که می توان استفاده کرد اکو، دات، تپ، هست که ساخت خود شرکت آمازون هستند. نا گفته نماند که بسیاری از شرکت ها سعی دارند که از این دستیار مجازی برای وسایل و برند های خودشون استفاده کنن.با پارتاکو همرا باشید تا بدانید که الکسا چیست و چه ویژگی هایی دارد | Amazon Echo

سرگرمی های الکسا چیست؟

الکسا می تواند برای کودکانی که خانواده شاغل دارند در تایمی که برای اون مشخص می کنید آهنگ یا کتابی را بخواند. برای کسانی که مشغله کاری زیادی دارند الکسا پیشنهاد می شود چون وقتی که شما بیرون از خونه به کارهای خودتان می رسید می توانید دغدغه های داخل خونه و به الکسا بسپارین مثل: برگشتم خونه یادم بیار زیر غذارو خاموش کنم. حتی وقتی کسی دمه در هست و شما نمی خواهید که اون بفهمه خونه این می توانید از الکسا کمک بگیرین.

شاید تنها نگرانی شما در رابطه با الکسا قیمت آن باشد که فکر می کنید بسیار بالا است. اما لازم است بدونید که الکسا نسبت به کارهایی که می تواند تا اخر عمر برای شما انجام دهد قیمت بسیار پایینی دارد. بهتر است که اگر می خواهید الکسا را بخرید یا اطلاعات بیشتری راجب اون داشته باشید به سایت آمازون بروید و اطلاعات بیشتر و دریافت کنید.

فعال کردن الکسا چگونه هست؟

برای فعال کردن الکسا فقط کافی است که آن را با اسم ” الکسا ” صدا بزنید. الکسا در دور خود نوری دارد که از چند رنگ تشکیل شده و هر رنگ نشون دهنده عکس العملی هست. رنگ بنفش نشان دهنده این موضوع است که دستگاه دچار مشکلاتی شده است. وقتی حلقه دور الکسا رنگ فیروزه ای را به شما نشان می دهد نشان دهنده این است که در حال پردازش خواسته شما است. اما یک حالت جالبی که الکسا دارد این است که وقتی نور ابی را نشان می دهد به این منظور است که الکسا تازه از خواب بیدار شده است و دارد به صحبت های شما گوش می دهد.

نشون دادن رنگ زرد به این منظور است که الکسا دارد به وای فای وصل می شود. و اما دو رنگ اخری که الکسا از خود نشون می دهد این است که وقتی صدا تغییر می کند قسمت بالایی آن سفید می شود و وقتی میکروفون را کاملا خاموش می کنید نور قرمز از خود نشون می دهد.

https://www.youtube.com/watch?v=trfbpONj3dk

 فرق الکسا و سیری چیست؟

هرکدوم از دستیار های مجازی موجود یک ویژگی دارند که باعث آشنایی مردم بیشتری شده است. امروزه اکثر مردمی که گوشی ای یو اس دارند یک دستیار مجازی هم دارند. آیفون با وجود محبوبیتی که بین مردم داره پیشرفت چشم گیری در دستیار مجازی نداشته است. اما شما می توانید کارهایی مانند : باز کردن اپ، نوشتن یادداشت های ضروری، تماس گرفتن، و این مدل کارهای ضروری را انجام دهید. الکسا هم که در بالا براتون توضیح دادم در کل می توان گفت که الکسا و سیری در یک سطح هستند. اما سیری با قابلیت های بیشتر که می توانید راجب سیری تحقیقات بیشتری کنید. با پارتاکو همرا باشید تا بدانید که الکسا چیست و چه ویژگی هایی دارد | Amazon Echo

پارتاکو را دنبال کنید.