افزایش مصرف باتری توسط گوگل کروم

آیا می دانستید که اگر لپ تاپ شما از ویندوز 7 یا ورژن های قدیمی تر استفاده کند و گوگل کروم مرورگر پیش فرض ویندوز شما باشد ، شارژ باتری لپ تاپ شما بدون هیچ دلیلی در حال تخلیه شدن است . در ویندوز 8 و ورژن های بالاتر این مشکل به لطف گزارش  Forbes ، گوگل متعهد شد که مشکل افزایش مصرف باتری توسط گوگل کروم را بر طرف کند.

چرا افزایش مصرف باتری توسط گوگل کروم زیاد است و باعث کاهش عمر مفید باتر ی می شود؟

دلیل اصلی بروز مشکل این است که گوگل کروم Clock Tick سیستم را از 15 میلی ثانیه به 1 میلی ثانیه کاهش می دهد. این کار باعث اشغال منابع سیستم مانند RAM و یا پردازنده می شود.  . در مقابل ، اینترنت اکسپلورر فقط درصورتی که مرورگر به فعالیت مداوم مانند پخش ویدئو بپردازد ، سرعت تیک را افزایش می دهد. Chrome حتی درصورت نشان دادن یک صفحه خالی ، این نرخ را افزایش می دهد. این مشکل در سایت Chromium project  در اولویت اول قرار گرفت و در ورژن های جدید تر تا حد زیادی بهبود پیدا کرد. به گفته Microsoft Dev Center  تنظیم Clock Tick بر روی یک میلی ثانیه می تواند عمر باطری شما را تا حد زیادی کاهش دهد.

مشکل گوگل کروم برای ویندوز 8 و بالاتر تا حد زیادی حل شد

کاربران ویندوز 8 و بالاتر تحت تأثیر این مسئله قرار نمی گیرند ، زیرا این سیستم عامل جدید مانند Mac OS X و Linux از استراتژی تیک کلاک استفاده می کند . این استرلتژی اجازه می دهد CPU در حالت کم مصرف کار کند تا زمانی که برای اجرای برنامه ای فراخوانی شود.

جمع بندی

اگر هنوز ویندوز 7 یا پایین تر بر روی لپ تاپ شما نصب است ، برای افزایش عمر باتری لپ تاپ خود 2 راه حل دارید:

  1. از یک مرورگر جایگزین مانند فایرفاکس استفاده نمایید.
  2. ویندوز خود را به ورژن 8.1 و یا 10 ارتقا دهید تا مشکل شما بر طرف شود.

پیروز و سربلند باشید.

منبع: گوگل کروم عمر مفید باتری شما را کاهش می دهد.