استخراج کنندگان ارزهای رمزپایه در حال دریافت تراشه 5 نانومتری سفارشی جدید هستند

استخراج ارز رمزنگاری شده تقاضای زیادی برای آخرین کارتهای گرافیک ایجاد کرده است ، اما هر کسی که واقعاً در استخراج ارز دیجیتال جدی است ، در مدارهای مجتمع مخصوص ASIC سرمایه گذاری می کند. این سیستم‌های محاسباتی تشنه قدرت به طور خاص برای کار با منابع زیاد طراحی شده اند و ماینرها قرار است با استفاده از BitMain و TSMC یک گزینه 5nm جدید و کارآمدتر ASIC دریافت کنند. تاکنون مقالات مختلفی درمورد ارزهای دیجیتال برای شما در پارتاکو فراهم کرده‌ایم.

تصور می شود شرکت هولدینگ فناوری Bitmain چین ، که ادعا می کند 75 درصد از بازار جهانی ASIC را در اختیار دارد ، برای استفاده از روند ساخت N5 شرکت (5 نانومتر) با شرکت تراشه ساز TSMC سفارش داده است. این روندی است که قبلاً توسط اپل برای چیپ ست 5 نانومتری A14 خود در جدیدترین آیفون ها و همچنین تراشه M1 در قلب جدیدترین Mac ها استفاده شده است. DigiTimes می گوید تولید تراشه جدید قرار است در سه ماهه سوم 2021 آغاز شود. جزئیات دقیق این موضوع هنوز به طور کامل در دسترس نیست.

اگرچه اخبار مربوط به ASIC جدید با استفاده از پیشرفته ترین فرآیند ساخت 5 نانومتری موجود ممکن است برای استخراج کنندگان جدی ارزهای رمزنگاری شده بسیار خوشایند باشد ، اما تولیدکنندگان دستگاه نگران هستند. تولید تراشه در حال حاضر برای تأمین تقاضا تحت فشار زیادی قرار دارد .