حافظه های SSD قابل حمل در سال 2021 | معرفی بهترین حافظه های اس اس دی اکسترنال

تاریخ انتشار : 29 شهریور 1403 تعداد بازدید ها : 3 نویسنده : دسته بندی :

حافظه های SSD به علت سرعت و کارایی شگفت انگیز خود محبوبیت زیادی بین کاربران به دست آورده اند. آیا می دانستید به تازگی حافظه های SSD قابل حمل یا اکسترنال نیز روانه بازار شده اند؟ در مقالات قبلی در مورد این حافظه ها برای شما صحبت کرده ایم. امروز با ما همراه باشید تا بهترین مدل های موجود SSD اکسترنال را به شما معرفی کنیم.

 

 

بیشتر بخوانید : مزیت SSD نسبت به هارد HDD

 

مزیت SSD قابل حمل نسبت به هارد اکسترنال

سرعت بالاتر

تقریبا اکثر افراد از هارد اکسترنال استفاده کرده اند که تقریبا ساختار مشابهی با هارد دیسک دارد. یکی از مهمترین مزایای حافظه های SSD قابل حمل نسبت به هارد external ، عدم وجود قطعات متحرک همچون دیسک ها و هد خواندن و نوشتن می باشد. بنابراین از سرعت و مقاومت بالاتری برخوردار است.

 

مقاومت در برابر ضربه

 اس اس دی اکسترنال به دلیل عدم وجود قطعات متحرک ، در صورتی که به آن ضربه ای ناخواسته وارد شود ، باعث خرابی حافظه و یا از دست رفتن اطلاعات نخواهد شد. در حقیقت بدنه بسیاری از حافظه های SSD اکسترنال ، ضد ضربه بوده و از صدمات احتمالی ناشی از ضربات تصادفی جلوگیری می کند. اگر شما همیشه نیاز دارید که یک سری از اطلاعات مهم خود را دائما همراه خود داشته باشید ، استفاده از این حافظه های قابل حمل به شما توصیه می شود.

 

معایب اس اس دی قابل حمل

به قول معروف گل بی عیب خداست و به هر حال هر دستگاه الکترونیکی علاوه بر مزایای خود ، دارای معایبی هم هست. معمولا حافظه های SSD قابل حمل به علت تکنولوژی جدیدتر ساخت ، از قیمت بالاتری برخوردار هستند. هرچه میزان حافظه بیشتر باشد به طبع قیمت هم بالاتر می رود و هزینه اس اس دی پرتابل نسبت به هارد اکسترنال با حافظه یکسان بسیار بیشتر است. بنابراین اگر شما توانایی مالی پایینی داشته باشید ، باید ظرفیت های پایین تر را خریداری کنید. در ادامه به معرفی بهترین حافظه های SSD قابل حمل موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

معرفی بهترین حافظه های SSD قابل حمل:

 

1-  Samsung T5 SSD

سامسونگ ، یکی از پیشگامان تولید SSD در سطح جهان است. حافظه Samsung T5 SSD برای اولین بار در سال 2018 وارد بازار شد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این حافظه تولید شده توسط سامسونگ ، پشتیبانی از TYPE-C می باشد. بنابراین اگر گوشی هوشمند شما از این ویژگی پشتیبانی کند ، شما بدون هیچ رابطی می توانید اس اس دی اکسترنال خود را به موبایل متصل کنید.

 
 
مزایا:

  • طراحی سبک و جمع و جور
  • سرعت باور نکردنی

معایب:

  • گران قیمت بودن

 

2- Seagate Fast SSD

احتمالا نام کمپانی سیگیت را شنیده باشید. عمده فعالیت این شرکت ، تولید انواع حافظه ذخیره سازی می باشد. Seagate Fast SSD یکی از تجربه های درخشان سیگیت در زمینه تولید اس اس دی قابل حمل بوده است. به طور باور نکردنی این حافظه فقط 9 میلیمتر ضخامت دارد. همچنین دارای ابعاد 94*79 میلی متر می باشد. بنا براین به آسانی قابل جابه جایی بوده و در هر مکان می توان از این حافظه اس اس دی اکسترنال استفاده کرد. علاوه بر این ، اگر دنبال SSD اکسترنال ارزان قیمت هستید ، Seagate Fast SSD بهترین انتخاب برای شماست.

 

 مزایا:

  • عملکرد عالی
  • قیمت مناسب

معایب:

  • طول کابل کمی کوتاه است

 

3- Samsung X5 Portable SSD

اگر شما یک حافظه اس اس دی اکسترنال پر سرعت و بدون دردسر نیاز دارید و قیمت آن برایتان مهم نیست ، Samsung X5 Portable SSD می تواند انتخاب خوبی باشد. این حافظه از فناوری تاندربولت 3 به خوبی پشتیبانی کرده و درون آن یک که از سرعت فوق العاده سریع SSD EVO Samsung 970 Evo NVMe که به داخل می آید کاملاً بهره می برد. بنابراین همه اینها در کنار هم هزینه زیادی را در بر می گیرد. وزن این دستگاه حدودا 150 گرم است که در مقایسه با سایر SSD های پرتابل کمی سنگین به نظر می رسد. با این وجود ، وقتی نوبت به کارایی می رسد ، قطعاً SSD قابل حمل سامسونگ X5 خودنمایی می کند.

 
 

 

مزایا

  • دارای عملکرد حرفه ای
  • دارای قفل سخت افزاری

معایب:

  • گران قیمت بودن
  • وزن آن کمی سنگین است
  • ضد آب نیست

 

4- Adata SE730H External SSD

این اس اس دی کوچک و جمع و جور علاوه بر وزن سبک و ابعاد کوچک ، دارای بدنبه ای ضد ضربه و ضد آب است. تنها عیب این حافظه ، استفاده از فناوری قدیمی PATA است که رسما منسوخ شده. ولی با این حال سرعت و عملکرد مناسبی دارد.

 
 

 

مزایا:

  • بسیار کوچک و جمع و جور
  • عملکرد عالی

معایب:

  • گران قیمت
  • عدم وجود تنوع رنگ

 

منبع : TECH RADAR

پرینت مقالـه
اشتراک گذاری

اندازه متن 14

ارسال دیدگاه