SMR چیست ؟ | همه چیز درباره تکنولوژی SMR

تاریخ انتشار : 29 شهریور 1403 تعداد بازدید ها : 24 نویسنده : دسته بندی :

SMR مخفف عبارت “Shingled Magnetic Recording” می‌باشد. این تکنولوژی برای افزایش ظرفیت و کاهش هزینه در هارد دیسک‌ مغناطیسی استفاده می‌شود.

 این فناوری در درجه اول در HDD هایی که بزرگترین مراکز داده ابری جهان را در خود جای داده اند ، به کار گرفته شده است. همانطور که میزان داده ها ی مورد نیاز کاربران روز به روز در حال رشد است ، ارائه دهندگان خدمات ابری به دنبال راهکاری در جهت کاهش هزینه ها و افزایش خدمات خود هستند. دستگاه های متصل شده به شما این امکان را می‌دهند تا داده‌های حجیم همچون عکس ، فیلم و ویدیو را به راحتی در بستر اینترنت به اشتراک بگذارید.

هارد دیسک ( H.D.D )  مقرون به صرفه ترین ابزار برای ذخیره سازی داده های شماست. اما چالش این جاست که چگونه می‌توان بهترین استفاده از این ابزار را داشت و مقدار بیشتری اطلاعات را ذخیره کرد؟ افزایش ظرفیت درایو و تراکم ذخیره سازی مزایای زیادی به دنبال خواهد داشت. یکی از مهمترین مزایا این است که هزینه هر ترابایت برای ذخیره سازی کاهش می‌یابد. بنابراین SMR چگونه به این کاهش هزینه کمک می کند؟ هر صفحه درایو دیسک داده ها را در قالب آهنگ ذخیره می کند. برای افزایش ظرفیت ، این آهنگ ها باید به صورت فشرده نوشته شوند ، در حالی که بین مسیرهای با احتیاط کمی فضای بافر را حفظ می کنند. این بافر باید در دستگاه مدیریت شود تا یکپارچگی داده ها را حفظ کند.

SMR  به طور چشمگیری ظرفیت قابل استفاده را برای شما افزایش می‌دهد. این میزان گاهی تا 15% افزایش هم می‌رسد. برای درک بهتر تصویر زیر را برای شما آماده کردیم که مقایسه دو هارد دیسک معمولی و SMR را انجام می‌دهد.

 

HDD ها در طول تاریخ از CMR یا "ضبط مغناطیسی معمولی" بدون آهنگ های زنجیری شده و بدون نیاز به مدیریت مناطق متوالی استفاده می کردند. درایوهای CMR از عملکرد خواندن و نوشتن کاملاً تصادفی پشتیبانی می کنند. هرچند به طور فزاینده ای ، ارائه دهندگان خدمات ابری روی نرم افزار میزبان و سیستم های پرونده ای سرمایه گذاری می کنند که می توانند با مدیریت پیچیدگی های SMR ، صرفه جویی در هزینه را در مقیاس به مشتریان خود ارائه دهند. این روندی است که به طور اساسی مرکز داده های ابری را دوباره شکل می دهد و همچنان داده های کم هزینه و ارزش بیشتری را در آینده ارائه می دهد.

پرینت مقالـه
اشتراک گذاری

اندازه متن 14

ارسال دیدگاه