6 نکته کاربردی در استفاده از شارژر لپ تاپ در جهت افزایش طول عمر آداپتور

تاریخ انتشار : 26 شهریور 1403 تعداد بازدید ها : 5 نویسنده : دسته بندی : آموزش

شارژر لپ تاپ یکی از ضروری ترین لوازم مورد نیاز هر نوت بوک و رایانه قابل حمل است. بدون آن عملا استفاده از دستگاهتان غیر ممکن می‌شود.(چون باتری نهایتا تا 4 ساعت می تواند انرژی برق را ذخیره کند. )اگر به صورت صحیح از آداپتور لپ تاپتان استفاده نکنید ، عمر مفید شارژر زودتر از آن چه که انتظار دارید به پایان می رسد. با رعایت کردن چند نکته ساده اما کاربردی در جهت افزایش عمر شارژر لپ تاپ خود قدمی برداشته اید.

همان طور که می دانید شارژر لپ تاپ دارای دو بخش است :

 

 

با گذشت زمان، ترانسفورماتورها می توانند بیش از حد گرم شوند. این مورد می تواند باعث آسیب داخلی به مدار شارژر شوند. به طور همزمان، هر بخشی از کابل برق شما می تواند فرسوده شود و سیم های داخل آن نمایان شود.

 

چگونه از شارژر و سیم برق آن محافظت کنیم :

حفظ یکپارچگی شارژر لپ تاپ به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که می توانید لپ تاپ خود را با خیال راحت با آن شارژ کنید. در اینجا شش راه برای محافظت از شارژر لپ تاپ و سیم آن وجود دارد که به آن می پردازیم :

 

1- از بستن محکم سیم برق لپ تاپ خود خودداری کنید:

اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که سیم برق آداپتور لپ تاپ خود را در یک الگوی محکم بپیچید تا آن را مرتب نگه دارید. انجام این کار می تواند عمر شارژر شما را کوتاه کند. این عمل فشار مکرری به هادی های مسی نازک داخل سیم های برق وارد می کند و می تواند باعث شکستگی آنها شود.

 

 

برای جلوگیری از این امر، سیم برق شارژر لپ‌تاپ را شل حلقه کنید تا سیم‌ها چروک نشود و اگر می‌توانید هر بار آن را به روش دیگری بپیچید تا از فشارهای مکرر روی همان قسمت جلوگیری کنید.

 

2- از محافظ برق استفاده کنید :

مطمئن شوید که محافظ مورد استفاده شما استاندارد باشد. این کار علاوه بر راحتی به شما اجازه می دهد تا چند دستگاه الکترونیکی را به صورت همزمان به یک پریز متصل کنید.

 

 

3- مطمئن شوید که ترانسفورماتور فضایی برای تنفس دارد :

ترانسفورماتور می تواند در طول فرآیند شارژ داغ شود. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ در هنگام شارژ شدن، مطمئن شوید که در جایی با جریان هوای زیادی قرار گرفته باشد (مثلاً در بالشتک مبل قرار نگیرد)، به خصوص اگر می دانید برای مدت طولانی به برق متصل خواهید شد.

 

 
4- از تماس سیم با اشیا تیز جلوگیری کنید :

سیم‌های در معرض تماس بسیار زیاد هستند، و تماس طولانی با سطوح تیز مانند لبه‌های میز می‌تواند لاستیک محافظ سیم‌های سیم برق لپ‌تاپ شما را از بین ببرد.

اگر سیم برق خود را از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌کنید یا یک هاب شارژ مشخص دارید. مطمئن شوید که راه‌اندازی شما این سیم‌های ظریف را در معرض لبه‌های تیز قرار نمی‌دهد.

 

 

5- شارژر و سیم برق آن را از رطوبت و آب دور نگه دارید :

همان طور که می دانید آب و رطوبت دشمن دستگاه های الکترونیکی است. بنابراین از هر گونه تماس شارژر و کابل با آب و رطوبت جدا خودداری کنید. چون ممکن است باعث برق گرفتگی یا آسیب رسیدن به دستگاه شما شود.

اگر شارژر لپ‌تاپ شما با آب تماس پیدا کرد، آن را فوراً از پریز جدا کرده و دور کنید. شارژر را کاملا خشک کنید و قبل از تصمیم گیری در مورد استفاده مجدد از آن مطمئن شوید که کاملا خشک است.

 

 

6- از چند سیم مختلف استفاده کنید :

البته، این بدان معناست که در صورت خرابی، یک نسخه پشتیبان خواهید داشت. اما انتخاب دو مورد در اختیار شما چیزی فراتر از فعال بودن است. این می تواند به کاهش سایش و پارگی کابل و احتمالاً بهبود طول عمر آنها کمک کند.

 

 

یک سیم مخصوص سفر در نظر بگیرید و شارژر دیگر خود را در اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود بگذارید. از سیم مسافرتی فقط زمانی که در حال حرکت هستید و سیم نشیمن یا اتاق خواب را زمانی که در خانه و در آن اتاق کار می کنید استفاده کنید.

 

از این که با پارتاکو همراه بودید متشکریم. اگر در این مورد نکته ای هست که فکر می کنید برای کاربران مفید واقع شود ، می توانید از طریق بخش نظرات برای ما بیان کنید. پیروز و سربلند باشید.

 
پرینت مقالـه
اشتراک گذاری

اندازه متن 14

ارسال دیدگاه