درباره سیستم تهویه لپ تاپ

تاریخ انتشار : 29 شهریور 1403 تعداد بازدید ها : 1 نویسنده : دسته بندی :

درباره سیستم تهویه لپ تاپ : لپ تاپ های امروزی یک جانور بسیار متفاوت از همنوعانش در یک دهه پیش است. در آن زمان، احتمالاً رایانه و لپ تاپ خصوصی شما صرفا برای تاجران و هکرهای فیلم، کاربرد داشت. آنها بزرگ، حجیم، کُند و غالباً با سخت افزاری عرضه می شدند که در حد محاسبات تلفن همراه نیز بهینه نبودند.

با این وجود تا امروز لپ تاپ ها به سرعت در حال پیشرفت اند. همه افراد، از خواهرزاده 12 ساله شما گرفته تا مادربزرگتان احتمالاً یک لپ تاپ دارند. آنها براق تر و بسیار قدرتمند تر، با گذشت هر سال از قیمت های بیشتری برخوردار می شوند.

با این حال، تلاش برای کوچکتر شدن، سبک بودن و در عین حال قدرتمندتر شدن، باعث بوجود آمدن برخی مشکلات فنی شده است که مهمترین آنها گرما است. چند مرتبه از لپ تاپ خود برای برنامه های سنگین مانند ویرایش ویدیو یا بازی استفاده کرده اید و فقط در همان شروع آنقدر داغ شده که مجبور شدید دستگاه را خاموش کنید تا اجازه دهید خنک شود؟

 

علت این امر ساده است:

بسیاری از تولید کننده گان پردازنده های مرکزی و گرافیکی سطح بالایی در لپ تاپ ها تعبیه می نمایند که گرمای نسبتا بالایی ایجاد می کنند. و بر خلاف دسکتاپ ها که یک برج تهویه بزرگ برای خنکسازی پردازنده ها دارند، لپ تاپ ها به دلیل طراحی باریک و سبک از چنین ویژگی برخوردار نیستند.

حتی هنگامی که تولیدکنندگان فن های بزرگتری برای لپ تاپ در نظر می گیرند، اغلب پر سروصدا هستند که یکی دیگر از مزیت های لپ تاپ را زایل می سازد. یک راه حل ساده که توسط مردم در سراسر دنیا انجام می شود، خرید و تهیه چیزی تحت عنوان کولر نوت بوک معروف است. این دستگاه ها که در اشکال و اندازه های مختلفی ارائه می شوند، همه با حروف بزرگ و جسورانه نوید می دهند که مشکل گرمای مزاحم را نسبتاً برطرف کنند.

 

اگر یک لپ تاپ داغ دارید؟ پس با یک پد خنک کننده در مقابل افزایش دما با ما همراه باشید.

بیشتر لپ تاپ های مدرن توسط شرکت هایی طراحی شده اند که طراحان هزاران ساعت را صرف فهمیدن چگونگی مقابله با گرما کرده اند. به همین دلیل است که مثلاً منافذ تهویه در مکان هایی قرار می گیرند که انگشتان معمولاً در آنجا حرکت نمی کنند. همچنین به همین دلیل است که مراکز تولید گرما، منافذ و فن ها طوری طراحی شده اند تا هوا را به روشی خاص توزیع کنند.

در اصل، یک کولر نوت بوک یک وسیله مناسب برای شماست تا بتوانید لپ تاپ خود را روی آن قرار دهید. بسیاری از مدل های کولر نوت بوک دارای فن هستند، همچنین سنسورهای دما و چراغ های LED برای اطلاع رسانی به شما جهت بهتر خنک سازی لپ تاپ تان. این دستگاه ها معمولاً از طریق کابل USB مستقیم از لپ تاپ شما تغذیه می شوند.

 

مورد اول نگهداری منظم از فن است

این روزها بیشتر لپ تاپ ها به شما امکان می دهند پنل پایین را بدون رد ضمانت باز کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پنل گفته شده را باز کنید و طرفداران خود را تمیز کنید تا از گرد و غبار بودن آنها اطمینان حاصل شود.

 

 

درباره سیستم تهویه لپ تاپ

روش دوم

اضافه کردن خمیر حرارتی با کیفیت بالا به CPU و GPU است. به نظر می رسد درخواست دلهره آور باشد اما شگفت آور است. اصولاً خمیر حرارتی با استفاده از خمیری که اغلب از اکسید روی و سیلیکون ساخته می شود باعث انتقال بهتر حرارت قطعه به هیت سینک و خنک شدن اجزای اصلی می شود. دلیل تمام این کارها این است که مطمئن شوید لپ تاپ شما خصوصاً وقتی روی سطح پارچه قرار دارد تا حدودی از گرما محفوظ خواهد ماند و از خرید و چمدان کولرهای سنگین نوت بوک خودداری خواهید کرد.

 

بهترین مدل های کول پد در سال 2020

  • Kootek Cooler Pad Chill Mat 5
  • Cooler Master Notepal XL
  • Thermaltake Massive 20 RGB
  • Enermax TwisterOdio 16
  • Targus Chill Mat
  • Cooler Master MasterNotepal Maker
  • Tree New Bee Cooling Pad
  • TeckNet N8 Laptop Cooling Pad
  • Cooler Master Notepal X-Slim
  • Klim Cool

منبع: forbes

پرینت مقالـه
اشتراک گذاری

اندازه متن 14

ارسال دیدگاه