تفاوت نوت بوک و لپ تاپ و اولترابوک چیست؟

تاریخ انتشار : 29 شهریور 1403 تعداد بازدید ها : 1 نویسنده : دسته بندی :

امروزه تمامی آدم ها از وسایل رایانه ای استفاده می کنند و بعضی افراد از طریق این تکنولوژی کسب در آمد می کنن. این باعث میشود که ما بیشتر و بیشتر وابسته این دنیای رایانه ای بشویم. تفاوت هایی الترابوک و نوت بوک و لپ تاپ با هم دارد ولی این تفاوت ها آن چنان زیاد نیست که باعث شود شما را گیج کند.  در ادامه این مقاله مقایسه نوت بوک و لپ تاپ را هم می خوانیم. بهتر است که تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

لپ تاپ

لپ تاپ نوعی رایانه است که قابل حمل کردن است. می توان آن را با خود به هرجایی برد و دارای صفحه کیبوردی است که صفحه مانیتور بر روی صفحه کیبورد بسته میشود. روزی که همه برای اولین بار راجب لپ تاپ شنیدن فکر نمی کردن که این سیستم بسیار پر طرفدار شود.  لپ تاپ ها با مدل های مختلفی وارد بازار شده اند و برای همین هر شخصی که می خواهد لپ تاپی را بخرد با توجه به نیاز هایی که دارد خرید می کند. لپ تاپ ها از برند های خیلی متفاوتی هستند که رقابت های تنگا تنگی بین این برند ها است. در طی چند سال لپ تاپ توانست جای کامپیوتر را بگیرد و حالا اکثر مردم برای خرید ، اول از همه لپ تاپ به ذهنشان می آید.
نوت بوک

 
نوت بوک بعنوان رایانه قابل حمل از لپ تاپ سبک تر و ارزان تر است. از نوت بوک بیشتر برای کارهای تفریحی استفاده می شود. برای مثال اکثرن برای بچه هایی که هنوز مدرسه نمی روند و سن کمتری دارند و به امکانات زیادی از لپ تاپ نیازی ندارند از نوت بوک استفاده می کنند. اما اینکه نوت بوک ها در ظاهر مثل لپ تاپ هستند دلیل نمی شود فرق هایی باهم نداشته باشند . پس با پارتاکو باشین تا این تفاوت ها را بفهمید.

 

الترابوک

اولترابوک هم جزوی از زیر مجموعه های لپ تاپ است با این تفاوت که سایز و ظرافت خاصی در بر دارد. اولترابوک سعی دارد که کالایی با کارایی بالا و قیمت مناسب به دست مشتریان خود بدهد. اولترابوک در تلاش هست که انتخاب بعدی شما باشد. امکان دارد ظاهر اولترابوک شما را به یاد مک بوک بیندازد. اگر فردی هستین که لپ تاپ خود را با خود همه جا میبرید بهتر است از سبک ترین استفاده کنین که الترابوک است.

 

تفاوت لپ تاپ با نوت بوک

لپ تاپ ها اکثرا از DVD نوری استفاده می کنند و فضای ذخیره سازی زیادی دارند. درایور های نوری باعث سنگین شدن رایانه میشود. وقتی حرف از ساخت رایانه ای سبک و کم وزن بود شرکت ها این درایو نوری را حذف کردند. حذف درایو نوری باعث شد تا سازندگان لپ تاپ بتوانند یک دستگاه سبک و کم وزن به اسم نوت بوک را وارد بازار کنند. لپ تاپ ها برای این طراحی شدن تا ما بتوانیم به راحتی آن ها را حمل کنیم . این کارایی باعث شد که لپ تاپ جای کامپیوتر را بگیرد. نوت بوک و لپ تاپ فرق زیادی ندارد. تفاوت کوچیکی که بین آنها هست اینست که نوت بوک ها وزن کمتری دارند. این دو دستگاه بیشتر به هم شباهت دارند تا تفاوت. ولی با این وجود هنوز هم تفاوت های خاص خودشون را دارند. یکی دیگر از تفاوت ها صفحه مانیتور آنها است. در نوت بوک اکثر مانیتور ها کوچیک هستند . همین موضوع باعث وزن کم این رایانه شده است . اما این دستگاه سبک مناسب افرادی که با رایانه خودشون میخوان فیلم ببینن نیست و ترجیحا باید از لپ تاپ استفاده کنند. قبلا فرق لپ تاپ و نوت بوک بیشتر در وزن بود که در بالا بهتون گفتیم. امروزه انقد تکنولوژی پیشرفت کرده و لپ تاپ ها انقد سبک تر شده اند که فرق خیلی زیادی بین آنها نیست .

 

تفاوت الترابوک و نوت بوک

اگر بخواهیم دقیق تر سبک بودن الترابوک رو باهاتون در میون بزارم باید بگم که الترابوک از نوت بوک هم سبک تر و کم وزن تر است. الترابوک ها برای بازی های کم حجم و گشتن در داخل اینترنت مناسب هستند. اما برای بازی هایی که از حجم بالایی برخوردار هستن اصلا  پیشنهاد نمی شود. اینکه مانیتور نوت بوک به علت حجم کمتر کوچیک تر بود دلیل نمیشود که اولترابوک هم همینطور باشد. شاید برایتان قابل باور نباشد که الترابوک ها سبک تر از نوت بوک ها هستن و در بعضی مدل ها مانیتور بزرگ تری نسبت به نوت بوک ها دارند.  یکی دیگر از تفاوت های این دو رایانه این است که نوت بوک ها DVD نوری دارند اما الترابوک ها اصلا DVD  ندارند. برای همین اگر آدمی هستین که از CD یا DVD استفاده میکنین بهتر است که از نوت بوک یا لپ تاپ استفاده کنید.

 

تفاوت لپ تاپ و الترابوک

تفاوت نوت بوک و لپ تاپ زیاد نیست. همان طور که در بالا براتون توضیح دادم الترابوک ها از نوت بوک ها سبک تر هستند. و نت بوک ها هم از لپ تاپ ها . پس میدونیم که الترابوک خیلی بیشتر از لپ تاپ ها سبک هستند. قطعات لپ تاپ  این دو برند با هم تفاوت هایی دارد که بیشتر توضیح می دهیم. تفاوت الترابوک و لپ تاپ فقط در ظاهر آنها نیست بلکه از درون هم با هم تفاوت هایی دارند. یکی از این تفاوت این است که الترابوک ها برای اینکه سبک تر باشند از پورت USB استفاده ای نکردند. همینطور از پردازنده های ضعیف تری هم استفاده می کنند. دیگر تفاوت این دو دستگاه در باتری آنها هست که الترابوک ها از باتری ضعیف تری استفاده می کنند. دلیل تمام اینها سبک تر شدن این دستگاه است و باتری که در الترابوک استفاده می شود قابل تعویض به دست خودتون نیست. برای همین بهتر است اینکار را به ما بسپارید.

 

پرینت مقالـه
اشتراک گذاری

اندازه متن 14

ارسال دیدگاه