پنج کاربرد باتری در زندگی مردم

تاریخ انتشار : 29 شهریور 1403 تعداد بازدید ها : 1 نویسنده : دسته بندی :

همه ما کم و بیش با انواع باتری ها آشنا هستیم . باتری وسیله ای است که برای ذخیره انرژی الکتریکی مورد استفاده قرار میگیره . میدونیم که باتری ها انواع مختلفی دارند. اولین تصور ما از نوع باتری می تونه به فرم و شکل اون بستگی داشته باشه . یا اینکه درمورد باتری های یک بار مصرف و اونهایی که قابل شارژ هستند حدس و گمان هائی داریم. باتری ها در همه جای زندگی ما دیده میشن و البته تصمیمات ما را برای خرید باتری خیلی از وسایل الکترونیکی تحت تاثیر قرار میدن. در این مجال میخواهیم چندتا از وسایلی که با باتری کار می کنند رو به شما معرفی کنیم. همچنین در باره 5 کاربرد مهم باتری در زندگی صحبت خواهیم کرد

 

1- الان ساعت چنـده !

شاید مهمترین معقوله برای درک روند زندگی آدم ها محاسبه زمان باشه. همه ما میدونیم چیزی با ارزش تر از زمان وجود نداره . در گذشته های دور برای درک بهتر مفهوم زمان از ساعت های خورشیدی یا ساعت شنی استفاده می کردند. فهمیدن زمان به کمک ساعت های شنی دردسر های خودش را داشت. اما امروزه ساعت های مکانیکی و الکترونیکی همه جا دیده میشن . شما به کمک باتری می تونید متوجه بشوید که الان ساعت چنده . پس اولین و مهم ترین کاربرد عمومی باتری در زندگی مردم در واقع استفاده از باتری برای تشخیص و درک زمان است.

 

2- با چــی بـرم !

خیلی وقت از اختراع چرخ و تولید باتری گذشته است. اما این دو اختراع بشر امروزه خیلی بهم نزدیکن. در ابتدا باتری ها برای کمک به استارت و هندل کردن ( موتور مکانیکی ) وسایل حمل نقل به خودرو ها اضافه شدند و تجهیزات کاربردی و تزئینی خودرو مثل وسایل روشنایی و .. را تحت تاثیر منبع انرژی خودشون قرار دادن . امروزه انرژی باتری ها در سیستم محرکه خودرو های هیبریدی درکنار منابع سوخت فسیلی در حال مصرف شدن هستند. یعنی باتری ها به چرخ ها نزدیک شدند و به وسیله موتور های الکترونیکی ( به طور مستقیم ) با حرکت چرخ ها در ارتباط هستند. از مهم ترین کاربردهای باتری شارژی ( برای اتومبیل ) می تونیم به : کاهش مصرف سوخت های فسیلی و کمک به هوایی پاک تر اشاره کنیم. کمک به حمل و نقل و هوای پاکیزه به عنوان دومین کاربرد مهم باتری ها اهمیت ویژه ای دارد.

خودروهای هیبریدی بخاطر طراحی خاص و تکنولوژی ویژه ای که برای اونها در نظر گرفته شده نسبت به ماشین های معمولی گرانتر هستند. اما این خودرو ها در ایران بیش از اینکه اتومبیل هوای پاک باشند به عنوان وسایل لوکس و گرانقمیت شناخته می شوند.

 

 

همـه گزینـه ها در دسترس هستند

برخی از اولین نوآوری ها باعث شد تا خیلی از وسایل دور و برمون به ریموت کنترل ها مجهز بشن. این ریموت کنترل ها ( به کمک باتری ) باعث شدند که استفاده از وسایل الکترونیکی راحت تر بشه. آپشن ریموت ها بیشتر شد و دکمه های روی وسایلی مثل تلویزیون و سیستم های صوتی کم کم محو شدند. سومین کاربرد مهم باتری برای مردم این بود که : دسترسی به امکانات وسایل مختلف برای آنها راحت تر شد.

 

آیا این آخریـن پیشرفت خواهد بود ؟!

مدت زمانی نگذشت که ریز بین شدن دانشمندان و تحقق رویای فناوری های نانو به کوچک تر شدن تمام وسایل الکترونیکی و دیجیتالی مثل : کامپیوترها و تلفن ها منجر شد. همه چیز همانطور که در حال پیشرفت بود رفته رفته کوچک تر شدند. تحول ها و پیشرفت های نانو تکنولوژی باعث شده تا شما امروز و بعد از گذشت زمانی ( برابر با دوران عمر یک انسان )  حدود 100 سال بتونید همه آرزوهای انسان مدرن را در دست بگیرید و اونها رو همراه داشته باشید. شاید اگه باتری ها نبودن این قضیه امکان پذیر نبود. مثلا تصور اینکه کسی بخواد توی موبایلش بنزین بریزه نه تنها دور از تصوره بلکه خنده داره ! یکی از مهم ترین دستاورد های بزرگ باتری این است که ما تکنولوژی را همراه داشته باشیم

امروزه هزاران فروشگان آنلاین برای عرضه تجهیزات و لوازم جانبی دستگاه های الکترونیکی در سراسر دنیا وجود دارند. البته اکثر این فروشگاه های بزرگ از روش Marketplace استفاده می کنند که باعث می شود خریداران بتوانند نیاز خود را بطور مستقیم از فروشندگان معتبر تهیه کنند. فروشگاه اینترنتی آمازون بزرگترین سایت خرده فروشی آنلاین جهان است. البته سایت هایی نظیر ebay.com نیز در این زمینه فعالیت دارند. DIGIKALA.COM یک نمونه از این فروشگاه های آنلاین است. دیجیکالا یک فروشگاه اینترنتی ایرانی است که لقب بزرگ ترین مرکز فروش خاور میانه را باخود یدک می کشد. پارتاکو یکی از بزرگ ترین فروشگاه های آنلاین فعال در زمینه فروش باتری است. ارتباط مستقیم با کارشناسان فروش و راهنمایی و پاسخگویی آنلاین در واقع مهم ترین مزیت فروشگاه باتری پارتاکو برای مشتریان آنلاین است. شما می توانید باتری مورد نیازتان را از میان لیست باتری های موجود جستجو کرده و پس از ثبت سفارش آنرا در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

پرینت مقالـه
اشتراک گذاری

اندازه متن 14

ارسال دیدگاه