نحوه بازیابی لپ تاپ آسیب دیده از آب

تاریخ انتشار : 29 شهریور 1403 تعداد بازدید ها : 1 نویسنده : دسته بندی :

نحوه بازیابی لپ تاپ آسیب دیده از آب : خب، فقط تصور کنید که مشغول کار هستید و ناگهان به طور اتفاقی روی لپ تاپ خود آب یا قهوه می ریزید. و اکنون دیگر کار نمی کند، در این وضعیت چه کاری انجام می دهید؟ شما می دانید که این اشتباهی است که هر شخصی می تواند مرتکب شود. اما نیازی به وحشت نیست، ما با این وبلاگ در اینجا برای شما هستیم که می تواند در چنین شرایطی به شما کمک کند. برای بازگرداندن یک لپ تاپ آسیب دیده از آب و هر نوع مایعات دیگری این مراحل را دنبال کنید.در حال حاضر، اولین قدم این است که لپ تاپ را خاموش کنید، اگر به برق متصل است، آن را جدا کنید. دکمه روشن / خاموش را فشار دهید تا سیستم خاموش شود. این لحظه بسیار حساس است و باید فوراً انجام دهید.

 

اکنون در اینجا اقداماتی است که باید انجام دهید!

 

مرحله اول: همه دستگاه های قابل جدا شدن را بردارید. ماوس یا هر کابل خود را از برق جدا کنید و در صورت اتصال همه درایوهای فلش یا DVD را بردارید. لپ تاپ خود را خالی بگذارید.

مرحله 2: سطح دستگاه خود را خشک کنید. لپ تاپ خود را به همین دلیل باز کنید، آن را وارونه نگه دارید تا مایعات جمع شده تخلیه شود و سطح مرطوب را که می بینید با حوله یا مواد جاذب بدون پرز خشک کنید. آن را به ویژه از مکان هایی مانند نزدیک صفحه کلید، دریچه ها یا درگاه تمیز کنید. سپس لپ تاپ را برای مدتی طولانی که می توانید برعکس روی حوله نگه دارید.

 

نکته:

  • از سشوار استفاده نکنید زیرا مشکل ایستایی ایجاد می کند.
  • برنج را روی لپ تاپ قرار ندهید، این راه حل افسانه ای ممکن است برای موبایل مفید باشد اما برای لپ تاپ جواب نمی دهد.

 

مرحله 3: در حال حاضر، ما پیشنهاد می کنیم که اگر هنوز هم قابل استفاده است، مطمئن شوید قابل استفاده است و یا دستگاه تان را به یک فروشگاه ببرید. اگر فروشگاه تعمیرات (مانند اپل) سراغ دارید، به آنها بسپارید تا آنها در این باره تصمیم بگیرند.

متناسب با نوع مواد مایع ریخته شده: آب معمولی کمترین آسیب را وارد می کند، در حالی که مایعات شیرین و الکلی، هر یک دارای رسوب اضافی و خورنده هستند و به سرعت باعث آسیب دائمی می شوند. در هر صورت ، هدف این است که با خشک کردن مستقیم رایانه شخصی، حداکثر میزان اثرات آنها را کاهش دهید. اگر نیازی به یک متخصص نمی بینید که نگاهی به آن بیندازد، مراحل دیگری وجود دارد که می توانید بخواهید دستگاه خود را خشک کنید. با این حال، طی این مراحل لازم به ذکر است که ما مقصر عواقب پیش روی شما نیستیم.

 

جدا کردن قطعات لپ تاپ

در حالی که روش جداساری قطعات از لپ تاپ های قبلی ساده بود، اما در مورد لپ تاپ های مدرن اینگونه نیست. ما نیازی به توضیح جداگانه ای نمی بینیم، مگر اینکه لپ تاپ قدیمی تری داشته باشید که عمدتا از آن استفاده نشده است.

مرحله 1: اگر قبلاً این کار را نکرده اید و لپ تاپ شما اجازه آن را می دهد، باتری را از جایگاهش خارج کنید. حذف باتری اغلب با فشار دادن یک کلید یا دکمه در پایین لپ تاپ ها انجام می شود.

 

مرحله 2: اگر در مورد نشت مایعات به کل سیستم - در قسمت هایی مانند حافظه و درایو ذخیره سازی - درگیر هستید، آنها را نیز برمی دارید. در بعضی از لپ تاپ ها، پنل هایی را مشاهده می کنید که می توانند در قسمت پایین آن برداشته شوند. در اکثر موارد، برای خلاص شدن از شر پیچ گوشتی فیلیپس یا Torx استفاده می کنید. در مورد رم ها، ضامن را فشار دهید تا از آن خارج شود. با درایو حالت جامد یا هارد، پیچ ها را باز می کنید تا از قاب خارج شوند. مراقب باشید با آگاهی کامل سریعاً کابل ها را از درگاه ها جدا کنید.

 

مرحله 3: هر عنصری را که حذف کرده اید بررسی کنید تا هرگونه نشانه ای از وضعیت یا خوردگی را تصور کنید. اگر مایع چیزی جدا از آب باشد، هر ماده مرطوب باید خشک شود با استفاده از یک مسواک تمیز و الکل 99 درصد آن را پاک کنید - این می تواند مواد را حل کند در حالی که صدمه ای وارد نمی کند و در صورت عدم باقی مانده بخار شود.

 

مرحله 4: هنگامی که همه چیز تمیز و بررسی شد، و علائم خوردگی را از بین برده اید، در یک منطقه خشک و گرم، همه چیز را برای 2 یا چند روز بگذارید تا خشک شود. هنگامی که قطعات دستگاه خود را از هم جدا کردید تا خشک شوند، دستورالعمل ها را به صورت معکوس دنبال می کنید تا لپ تاپ خود را دوباره به موقعیت اول بازگردانید و ببینید آیا کار می کند. امیدواریم همه چیز درست کار کند، اما اگر نه، آن را به یک مرکز تعمیرات برسانید.

منبع: نحوه بازیابی لپ تاپ آسیب دیده از آب

پرینت مقالـه
اشتراک گذاری

اندازه متن 14

ارسال دیدگاه