گوریلا گلس بهترین شیشه محافظ و 5 ویژگی خارق العاده آن !

تاریخ انتشار : 29 شهریور 1403 تعداد بازدید ها : 2 نویسنده : دسته بندی :

عنوان گوریلا گلس متعلق به نوعی از شیشه است که در برابر ضربه و فشار از مقاومت بالایی برخوردار هست. نام تجاری این محصول از گوریل به عنوان نماد قدرت ( طبیعت ) الهام گرفته شده است. شاید هنگام خرید موبایل ، با این نام زیاد برخورد کرده باشید. اما واقعا گوریلا گلس چیست و چه کاربردی دارد ؟ این شیشه محکم و شفاف تاکنون در کسب بهترین جایگاه کمی و کیفی تولید صفحه رویی نمایشگر تلفن همراه موفق عمل کرده است. با اینکه بیشترین کاربرد این شیشه در انظار عموم ، برای مقاوم سازی سطح روی نمایشگر تلفن های همراه بوده، اما انواع Gorilla در سایر وسایل الکترونیکی ( دارای صفحه نمایش ) به وفور دیده می شود. برترین شرکت های تولید لوازم سرگرمی و تجهیزات الکترونیکی مانند : اپل و سامسونگ از این نوع شیشه استفاده می کنند. اما چرا !؟ با پارتاکو همراه باشید تا در مورد آن صحبت کنیم.

 

 

گوریلا گلس در دستان مردم

وجود نمایشگر های محکم و دارای تصویر با کیفیت و شفاف در وسایل و تجهیزات الکترونیکی مانند : تلفن های هوشمند و یا انواع لپ تاپ ، نوت بوک ، اولترا بوک ، تبلت ، تجهیزات پخش صوت و تصویر و سایر تجهیزات کاربردی و سرگرمی ( برای کاربرانشان ) از اهمیت خاصی برخوردار است. این وسایل قابل حمل ، بخاطر جابجایی مداوم در معرض مخاطرات و آسیب های فیزیکی فراوانی قرار دارند. این تجهیزات، بدون وجود و سلامت نمایشگرها تقریبا بلا استفاده هستند. شما می توانید Gorilla Glass را به عنوان شیشه محافظ در محصولات برند های معتبر مشاهده کنید.

 

محافظت از صفحه نمایش به عنوان کاربرد گوریلا گلس از اهمیت خاصی برخوردار است

  • اولین نسخه Gorilla-Glass در سال 2006 به استیجو جابز ( اپل ) ارائه شد.
  • Gorilla-Glass نسل دوم : در سال 2012 در نمایشگاه فناورانه CES معرفی شد.
  • نسل دوم 20 در صد از نسل اول نازک تر بود و بیش از 52 کیلوگرم بار را تحمل می کرد.
  • Gorilla-Glass نسل سوم ( NDR ) در برابر فشار های عمیق اشیای نوک تیز مقاومت بیشتری داشت.
  • بیشترین تمرکز تولید Gorilla-Glass نسل پنجم بر روی سقوط از ارتفا ( تا 1.5 متر ) می باشد.

 

 

 

گوریلا گلس به عنوان سپر ایمنی عمل می کند

همانطور که می دانید، درصد قابل توجهی از فضای تلفن های همراه و وسایل الکترونیکی حال حاضر را نمایشگر ها به خود اختصاص داده اند. انواع نمایشگرهای قابل حمل به علت ظرافت خاصی که دارند به محافظت در برابر ضربه و فشار نیازمندند. البته خط و خش های جزئی می توانند سطح نمایشگر را کدر کرده و باعث افت کیفیت نمایش، پخش شدن نور و ایجاد لکه روی تصویر شوند. محافظت در مقابل فشار و مقاومت سطح نمایشگر در برابر خط و خش ها بر عهده گوریلا گلس می باشد. بعضی از انواع روکش های صفحه نمایش که روی صفحه اصلی نصب می شوند نیز از نوع Gorilla Glass هستند. در ادامه برخی از مزایای Gorilla-Glass را برای شما بیان می کنیم :

  • محافظ صفحه گوریلا گلس دارای ویژگی : ضخامت کم و شفافت بالا است.
  • گوریلا گلس در برابر برخورد سطحی و حرکت خطی اشیاء ( فلزی ) نوک تیز مقاوم است.
  • شیشه گوریلا گلس در برابر فشارهایی که بار وزنی ایجاد می کنند ، استحکام دارد.
  • مدتی است برای افزایش مقاومت ( درب پشت ) تلفن های همراه از Gorilla Glass استفاده می شود.

 



این شیشه ها اولین بار توسط استیو جابز در سال 2006 برای تلفن های هوشمند اپل مورد استفاده قرار گرفت تا مقاومت سطح نمایشگر آن را بهبود بخشد. پس از آن ، شرکت کورنینگ توسط وندر ویکز افتتاح شد. پیشنهاد Wendell Weeks به استیجو جابز و بازخورد عالی استفاده از این فناوری باعث شد که گوریلا گلس از یک پروژه آزمایشی، به یک مزیت کیفی برای تلفن های همراه امروزی مبدل شود. گوریلا در نسخه های جدید، همواره نازک تر و مقاوم تر شده و پا به پای ظرافت و مقاومت تلفن های همراه امروزی، پیشرفت کرده است.

 

پرینت مقالـه
اشتراک گذاری

اندازه متن 14

ارسال دیدگاه